Kies uw locatie:

Till Reuter beëindigt in december zijn bestuursfunctie met wederzijds goedvinden in overleg met de raad van toezicht – Peter Mohnen neemt zijn taken over en zorgt voor continuïteit

De raad van toezicht van KUKA en Dr. Till Reuter, bestuursvoorzitter van KUKA AG, zijn vandaag overeengekomen om de bestuursfunctie van Dr. Till Reuter als CEO voortijdig in december te beëindigen. Peter Mohnen neemt de taken als interim-CEO over en Andreas Pabst wordt interim-CFO.

26 november 2018

Dr. Till Reuter is sinds bijna tien jaar bestuursvoorzitter bij KUKA. Hij begon in 2009 bij de onderneming en zorgde ervoor dat KUKA uit de economische crisis kwam. Onder zijn leiding kon de onderneming zich als marktleider in de automobielbranche handhaven en zich op nieuwe markten positioneren. Samen met het KUKA-team drukte Reuter zijn stempel op de strategie waarin Industrie 4.0, collaboratieve robots en groei in China centraal stonden.

Dr. Till Reuter: "Ik ben er trots op de afgelopen tien jaar onderdeel te zijn geweest van KUKA en samen met het team verdere ontwikkelingen op het gebied van de robotica gerealiseerd te hebben. Robotica en automatisering zijn de belangrijkste thema's van de toekomst. Ik wens het hele team veel geluk. Jullie hebben voor altijd mijn ondersteuning."

"Wij willen voor onze klanten een betrouwbare partner blijven, gebaseerd op de knowhow van onze medewerkers", zei Peter Mohnen.

Dr. Andy Gu, voorzitter van de raad van toezicht: "Namens de raad van toezicht en de hele onderneming wil ik Dr. Reuter bedanken voor zijn grote toewijding, waarmee hij op succesvolle wijze sinds zijn komst in 2009 bij KUKA een nieuwe richting is ingeslagen. Door de groeiende vraag naar intelligente robotica en de positionering op de Chinese markt staat KUKA er goed voor om weer terug te keren naar de sector van duurzame groei."

Alle bestaande contracten met investeerders, die KUKA met Midea als meerderheidsaandeelhouder heeft ondertekend, inclusief de overeenkomst ter bescherming van het intellectueel eigendom van KUKA, blijven onveranderd bestaan. Midea benadrukte de ondersteuning voor de groeistrategie van KUKA, waaronder de ontwikkeling van de Chinese markt, de focus op onderzoek en ontwikkeling, investeringen in de digitalisering, Industrie 4.0 en een sterk engagement voor de aanwezigheid van KUKA in Duitsland.

Nieuwsbericht downloaden