Kies uw locatie:

KUKA en Schüco: strategische partners voor de automatisering

Het doel van de exclusieve samenwerking is om samen automatiseringsoplossingen voor de innovatieve productie van vensters, deuren en façades te ontwikkelen en in de praktijk om te zetten. De eerste prioriteiten in de ontwikkeling zijn de productie van vensters en deuren uit aluminium.

5 april 2019

Robots voor de productie van glazen façades en meer

KUKA heeft een strategische samenwerking gesloten met Schüco International KG uit Bielefeld, de toonaangevende aanbieder van kwalitatieve systemen voor vensters, deuren en façades uit aluminium, kunststof en staal.

KUKA en Schüco plannen een langdurige samenwerking waarbij de gezamenlijke ontwikkeling en realisatie van nieuwe automatiseringsoplossingen voor de innovatieve productie van vensters, deuren en façades centraal staat. "We zijn heel blij dat Schüco heeft gekozen voor KUKA als zijn strategische partner. We zien veel potentieel in dit bereik voor robotica en voor de automatisering van de bouwsector in het algemeen", zegt Michael Otto, Chief Regional Officer Germany, die de overeenkomst als vertegenwoordiger van KUKA heeft ondertekend. Dr. Walter Stadlbauer, CTO en COO van Schüco International KG, voegt hieraan nog toe:

v.l.: Dr. Walter Stadlbauer, CTO en COO van Schüco International KG, en Michael Otto, Chief Regional Officer Germany bij KUKA, zijn tevreden met de toekomstige samenwerking

Met de samenwerking tussen Schüco en KUKA bundelen twee marktleiders hun knowhow. Ons doel daarbij is duidelijk: het concurrentievermogen van onze klanten nog meer te sterken met automatisering.

Dr. Walter Stadlbauer, CTO en COO van Schüco International KG

Knowhow voor de automatisering van de bouwsector samengebracht

Beide ondernemingen profiteren van de knowhow van de andere. KUKA levert zijn bijdrage met zijn enorme ervaring in robotica en automatisering. Schüco biedt een breed aanbod aan van producten en services voor gevels van gebouwen en heeft uitgebreide kennis over alle fasen van het bouwproces. In het kader van de samenwerking krijgt Schüco toegang tot het wereldwijde integratorennetwerk van KUKA. Tegelijk kan KUKA deelnemen aan het globale handelsnetwerk van Schüco en wordt KUKA de exclusieve robotleverancier van de onderneming in Bielefeld.