Välj ett språk:

Automatiserade produktionsprocesser med flexibla produktionsceller: KUKA cell4_production

Extremt flexibel, moduluppbyggd, digitalt uppkopplad och redo för snabb idrifttagning – så kan man kort beskriva KUKA cell4_production, den nya lösningen för automatiserade produktionsprocesser. Lösningen bygger på ett koncept för flexibla produktionsceller som erbjuder kraftfulla funktioner i förkonfigurerade paket.

den 15 juli 2020

Automatiserade produktionsprocesser på kortast möjliga tid med minimal arbetsinsats

Packa ur, anslut och börja använda – detta enkla motto för vanliga elektronikprodukter gäller från och med nu även för produktionsprocesser i tillverknings- och fordonsindustrin. Med vår nya cell4_production-serie presenterar KUKA förkonfigurerade, flexibla produktionsceller för vitt skilda tillämpningar. Cellerna går snabbt och enkelt att ta i drift. Den enhetliga KUKA-standarden säkerställer ett harmoniserat globalt produktionslandskap och minskar servicekostnaderna permanent. Detta innebär konkret: global service, lokal support, integrerade komponenter och gränssnitt, global leveransförmåga och decennielångt expertkunnande – mervärde som inte bara erbjuds våra kunder rent tekniskt i cellerna, utan även i den rådgivning vi ger under hela processen.
Vår flexibla produktionscell KUKA cell4_arc är en perfekt lösning för företag som önskar automatisera sin bågsvetsning.

KUKA deltar sedan lång tid i utvecklingen av globala automationsstandarder. Målet är att förse våra kunder och partner med smarta och effektiva automationslösningar.

Michael Otto, Chief Sales Officer hos KUKA Robotics

Korta leveranstider och platsbesparande: våra flexibla produktionsceller KUKA cell4_production

När du beställer vår nya flexibla produktionscell cell4_production kommer hela leveransen från KUKA: alla komponenter och gränssnitt, som är perfekt anpassade till varandra, liksom ett passande processpaket inklusive utbildningar och service. Förmonterade komponenter gör att KUKA cell4_production-cellerna kan levereras på kortast möjliga tid. Tack vare att cellerna är uppbyggda i moduler och har tydligt definierade gränssnitt kan vi erbjuda en mängd olika tillval och utbyggnader. Cellerna är lätta att transportera och kan vid behov flyttas inom produktionen. Varje robotcell behöver endast en kompakt uppställningsyta, vilket sparar värdefull plats på fabriksgolvet.
Vår flexibla produktionscell för punktsvetsning heter cell4_spot erbjuder många utbyggnadsalternativ.

KUKA cell4_production erbjuder attraktiva introduktionspriser med låg TCO

I kombination med ett globalt service- och underhållskoncept erbjuder KUKA cell4_production-celler med attraktiva priser och låg TCO (Total Cost of Ownership). ”Tack vare den friktionsfria integrationen i befintliga produktionsprocesser och den flexibla anpassbarheten hos vårt cellkoncept erbjuder våra lösningar effektivitetsvinster från dag ett”, berättar Michael Otto. ”Tack vare den digitala registreringen av processdata i bakgrunden, en registrering som sker kontinuerligt, säkerställer vi en hög och jämn produktionskvalitet.”
Flexibel produktionscell för kostnadseffektiv efterbearbetning: KUKA cell4_premachining

Optimeringar på digital väg

Våra flexibla produktionsceller finns nu även i programvaran KUKA.Sim Pro där man kan simulera processer och programmera robotar. Genomför cykeltidsanalyser och optimeringar i programvaran och undersöker vilka parametrar som behöver justeras för att öka upptiden och därmed cellens produktivitet. Parallellt fortgår produktionen i KUKA cell4_production-cellerna. Optimeringarna kan sedan överföras till cellen vid önskad tidpunkt och tas i drift under ett kort driftstopp.

Med KUKA:s nya cell4_production-serie kan företag i tillverknings- och fordonsindustrin öka sin produktivitet och effektivitet på ett snabbt och enkelt sätt.

Michael Otto, Chief Sales Officer hos KUKA Robotics