KUKA:s pressrum

Vårt pressrum innehåller ett stort urval av pressbilder, videoklipp, text- och ljudfiler i alla publiceringsformat.

Här hittar du högupplösta porträtt av våra ledningspersoner Dr. Till Reuter och Peter Mohnen. Här finns också en stor mängd presentationer och intervjuer angående våra verksamhetssiffror, liksom ett stort utbud av produktbilder för diverse publiceringsändamål.

Dr. Till Reuter

Styrelseordförande (CEO) för KUKA AG
Ladda ner bild i .zip-format
Dr. Till Reuter, CEO för KUKA AG

Peter Mohnen

Chief Financial Officer (CFO) för KUKA AG

Ladda ner bild i .zip-format

Peter Mohnen, CFO för KUKA AG

Produktbilder i mediateket

Rättslig information:
Alla bilder är upphovsrättsskyddade. KUKA innehar licensrättigheterna till alla bildfiler som visas i nedladdningsområdet. Bildfilerna får endast användas i den omfattning som anges här. Hänvisning till bildkällan "KUKA Aktiengesellschaft" ska anges. Bilderna får endast användas för pressändamål och nyhetsrapportering. Användning i reklam- eller marknadsföringssyfte liksom annan kommersiell användning är förbjuden. Om den tänkta användningen avviker från ovanstående måste detta först godkännas av KUKA Aktiengesellschaft.

LBR iiwa

LBR är en förkortning för "Leichtbauroboter" (lättviktsrobot) och iiwa står för "intelligent industrial work assistant". Denna robot öppnar upp för helt nya möjligheter inom den industriella robottekniken. För första gången kan människa och robot lösa känsliga uppgifter i nära samarbete. Skyddsavspärrningar försvinner, nya arbetsområden uppstår och vägen för ökad lönsamhet och högsta effektivitet är fri.

Ladda ner bilder på LBR iiwa i .zip-format
KUKA:s robot LBR iiwa är en garant för god driftsekonomi och effektiv produktion.

KMR iiwa

KMR iiwa är en mobil vidareutveckling av roboten LBR iiwa. KMR är en förkortning för "KUKA Mobile Robotics" och iiwa står för "intelligent industrial work assistant". KMR iiwa förenar robotens känsliga egenskaper med fördelarna hos autonom navigering. Detta gör KMR iiwa till en oslagbar komponent i Industrie-4.0-lösningar.

Ladda ner bilder på KMR iiwa i .zip-format

Här används roboten KMR iiwa i KUKA:s egna produktion.

Vi använder kakor för att kunna erbjuda dig bästa möjliga service även online. Här finns mer information.