KUKA:s pressrum

Vårt pressrum innehåller ett stort urval av pressbilder, videoklipp, text- och ljudfiler i alla publiceringsformat.

Här hittar du högupplösta porträtt av våra ledningspersoner Dr. Till Reuter och Peter Mohnen. Här finns också en stor mängd presentationer och intervjuer angående våra verksamhetssiffror, liksom ett stort utbud av produktbilder för diverse publiceringsändamål.

Dr. Till Reuter

Styrelseordförande (CEO) för KUKA AG
Ladda ner bild i .zip-format
Dr. Till Reuter, CEO för KUKA AG

Peter Mohnen

Chief Financial Officer (CFO) för KUKA AG

Ladda ner bild i .zip-format

Peter Mohnen, CFO för KUKA AG

Produktbilder i mediateket

Rättslig information:
Alla bilder är upphovsrättsskyddade. KUKA innehar licensrättigheterna till alla bildfiler som visas i nedladdningsområdet. Bildfilerna får endast användas i den omfattning som anges här. Hänvisning till bildkällan "KUKA Aktiengesellschaft" ska anges. Bilderna får endast användas för pressändamål och nyhetsrapportering. Användning i reklam- eller marknadsföringssyfte liksom annan kommersiell användning är förbjuden. Om den tänkta användningen avviker från ovanstående måste detta först godkännas av KUKA Aktiengesellschaft.

LBR iiwa

LBR är en förkortning för "Leichtbauroboter" (lättviktsrobot) och iiwa står för "intelligent industrial work assistant". Denna robot öppnar upp för helt nya möjligheter inom den industriella robottekniken. För första gången kan människa och robot lösa känsliga uppgifter i nära samarbete. Skyddsavspärrningar försvinner, nya arbetsområden uppstår och vägen för ökad lönsamhet och högsta effektivitet är fri.

Ladda ner bilder på LBR iiwa i .zip-format

KUKA:s robot LBR iiwa är en garant för god driftsekonomi och effektiv produktion.

KMR iiwa

KMR iiwa är en mobil vidareutveckling av roboten LBR iiwa. KMR är en förkortning för "KUKA Mobile Robotics" och iiwa står för "intelligent industrial work assistant". KMR iiwa förenar robotens känsliga egenskaper med fördelarna hos autonom navigering. Detta gör KMR iiwa till en oslagbar komponent i Industrie-4.0-lösningar.

Ladda ner bilder på KMR iiwa i .zip-format

Här används roboten KMR iiwa i KUKA:s egna produktion.

KUKA flexFELLOW

KUKA flexFELLOW-systemet är en kombination av ortsflexibel plattform och anpassningsbar robot. Systemet kan på några få minuter konfigureras om och anpassas för nya uppgifter och processer. Detta möjliggör flexibel planering av nya anläggningar för industriell montering.

Ladda ner bilder på KUKA flexFELLOW i .zip-format

KUKA flexFELLOW bestående av ortsflexibel plattform och robot.

KR 3 AGILUS

KR 3 AGILUS erbjuder maximal prestanda och produktivitet på en minimal yta. Robotens flexibilitet och höga precision möjliggör effektiva automationslösningar för hantering av mycket små komponenter. Som den snabbaste roboten i sin klass erbjuder den mycket korta produktionscykler, vilket säkerställer ökad output och ROI.

Ladda ner bilder på KR 3 AGILUS i .zip-format

KR 3 AGILUS är den perfekta roboten för hantering av mycket små komponenter.

LBR Med

LBR Med är en vidareutveckling av LBR iiwa särskilt framtagen för medicinska tillämpningar. Avkännande teknik och säkert samarbete mellan människa och robot är det som utmärker LBR Med. Dess precision och flexibilitet gör den till den perfekta roboten för de särskilda krav som ställs inom hälso- och sjukvårdsområdet.

Ladda ner bilder på LBR Med i .zip-format

LBR Med kan exempelvis användas till ultraljudsundersökningar.

Industrie 4.0

Robotteknik är en av huvudkomponenterna i Industrie 4.0. Här erbjuder KUKA, vid sidan av vår kärnkompetens inom mekatronik och automation, även nödvändig teknisk kompetens för skapa intelligenta produktionslösningar åt våra kunder.

Ladda ner Industrie 4.0-bilder i .zip-format

KUKA har det perfekta utbudet för att realisera Industrie 4.0-anläggningar

KUKA Aerospace

KUKA erbjuder monteringsprocesser baserade på löpande band-principen som är helt anpassade till de behov och krav som flyg- och rymdindustrin ställer. Innovativa monteringsstationer och materialtransportlösningar uppfyller kraven för Industrie 4.0 och ger effektivare processer.

Ladda ner KUKA Aerospace-bilder i .zip-format

KUKA:s robotar används inom flygindustrin.

Vi använder kakor för att kunna erbjuda dig bästa möjliga service även online. Här finns mer information.