KUKA fortsätter att utveckla robotserien KR AGILUS

Robotar som övertygar med snabbhet, extrem rörlighet på liten yta, korta cykeltider och maximal precision: Smårobotarna i KR AGILUS-serien. Nu har KUKA vidareutvecklat den beprövade roboten KR AGILUS sixx. I slutet av detta år ersätter nästa generationens KR AGILUS alla standardvarianter av vår smårobot.

den 5 september 2017

Så här ser den ut: Nya generationens smårobot KR AGILUS med en bärlast på sex eller tio kilo.

Ny KR AGILUS-generation med kapslingsklass IP67

Alla robotar i den nya KR AGILUS-serien uppfyller kapslingsklassen IP67 och är därmed skyddade mot sprutande vatten. För användningar med smörjmedel eller kylmedel finns som tidigare ett vattentätt utförande: Waterproof (WP). Även varianter som Cleanroom, Atex protection – för områden med explosiv atmosfär – samt Hygienic-maskiner kommer att erbjudas.

Robotens nya standardfärg: vit

Precis som KR 3 AGILUS levereras nya KR AGILUS i vitt. Andra färger kan väljas om kunden så önskar. Vitt smälter in väl i de produktionsmiljöer som robotserien är tänkt för: Elektronikbranschen i Asien. Våra smårobotar kommer även att tilltala General Industry (GI)-kunder över hela världen. Det här roboten utmärker sig genom sin snabbhet och precision.

Smårobotar med sex eller tio kilos bärlast

Som storebror till KR 3 AGILUS har den nya KR AGILUS en bärlast på sex eller tio kilo. Robotens räckvidd sträcker sig från 700 till 1100 millimeter. Småroboten kan monteras i golvet, i taket eller på en vägg. Precis som första generationens KR AGILUS levereras den andra generationen med styrningen KUKA KR C4 compact.

Med nya KR AGILUS får våra kunder en smårobot i beprövad kvalitet som vi nu har utvecklat ytterligare. Den nya och bättre placeringen av energiförsörjningen är bara ett exempel på alla detaljer vi har förbättrat på roboten.

Christoph Schaible, produktchef.

Nyckelord:

Vi använder kakor för att kunna erbjuda dig bästa möjliga service även online. Här finns mer information.