KUKA Nordic och e-motions i nytt partnerskap

den 20 april 2020

Nu ingår KUKA Nordic samarbete med ytterligare en ny partner – automationsföretaget e-motions.
– Med e-motions expertis och nätverk inom tillverkningsindustrin ser vi en framtid där vi tillsammans kan öka produktiviteten hos våra kunder, säger Christoffer Lindblad, Service Account Manager på KUKA Nordic.

För att alltid kunna erbjuda sina kunder de bästa tekniska lösningarna samverkar KUKA Nordic i ett nätverk av systempartners. Senast i raden är smålandsföretaget e-motions som arbetar mot alla typer av tillverkningsindustrier men och också e-handelsautomation. Företaget har nyligen introducerat produktserien ARGOS som består av en komplett maskin-
betjäningscell. Kunderna kan välja på ett flertal robotostorlekar inom KUKA Cybertech- och Iontecfamiljerna. –  Denna typ av färdig automation kommer att hjälpa många kunder att snabbt, enkelt och flexibelt automatisera sina bearbetningsmaskiner, säger Christoffer Lindblad.

–  Samarbetet med KUKA betyder att vi kommer att kunna leverera en innehållsrik, tidsenlig paketlösning till ett attraktivt paketpris. Med KUKA:s fantastiska produkter ser vi fram emot nya, innovativa lösningar, säger e-motions vd Nils Brunke.

Mr Nils Brunke, VD e-motions

Hämta nyhetsmeddelande