Kies uw locatie:

Alexander Tan nieuwe financieel directeur van KUKA AG

De Raad van Commissarissen van KUKA heeft in een buitengewone vergadering Alexander Tan tot lid van de Raad van Bestuur benoemd. Op 01-07-2021 begint hij als verantwoordelijke voor Controlling en Finance bij KUKA AG.

21 juni 2021

„Door zijn jarenlange en internationale ervaring op financieel vlak voldoet Alexander Tan aan de eisen voor een wereldwijd actieve onderneming als KUKA. Wij verheugen ons op een succesvolle samenwerking. Bovendien willen we ook Andreas Pabst bedanken voor zijn toewijding en zijn uitstekende werk. We kijken er naar uit om verder met hem samen te werken,” aldus Dr. Andy Gu, voorzitter van de Raad van Commissarissen van KUKA AG.

Alexander Tan (50) groeide op in Nederland. Gedurende zijn carrière heeft hij verschillende managementfuncties in de financiële wereld bekleed, zowel in Europa als in Azië. 14 jaar lang werkte hij voor Philips, onder andere als CFO in de Automotive Lighting Division.

Van 2016 tot 2018 was Tan bij de Chinese Midea Group als plaatsvervangende CFO, en het laatst als CFO voor de in Singapore gevestigde leverancier van toeleveringsoplossingen GoodPack. Omdat hij eind 2019 al lid was van de Raad van Commissarissen van de KUKA Groep, is hij vertrouwd met de onderneming.

Alexander Tan - Foto bron: privé

De Nederlander Tan volgt Andreas Pabst op, de huidige CFO, die in juli aan de slag gaat als CFO bij de Robotics and Automation Division van Midea – een van de vijf divisies van Midea. De Midea groep is sinds vier jaar hoofdaandeelhouder van KUKA.

Bovendien had de Raad van Commissarissen van KUKA Aktiengesellschaft al in mei beslist om CEO Peter Mohnen vervroegd tot de zomer van 2024 te benoemen tot voorzitter van de Raad van Bestuur. „KUKA heeft een goede start gemaakt in 2021 en ligt op koers voor groei. Ik verheug me erop om deze koers samen met Alexander Tan voort te zetten en KUKA naar een succesvolle toekomst te leiden“, aldus Peter Mohnen, CEO van KUKA AG.

Nieuwsbericht downloaden