Kies uw locatie:

Voor een efficiënter robotpark: BOOSTER Precision Components implementeert KUKA iiQoT

Autoleverancier BOOSTER Precision Components GmbH bespaart nu tijd door onderhoudswerkzaamheden efficiënt te plannen en diagnostische bestanden over te dragen. De overgang van de keuze voor KUKA iiQoT naar een transparant overzicht van het volledige robotpark duurde slechts enkele dagen.

25 januari 2024

"De implementatie van KUKA iiQoT in het Brownfield ging eenvoudig en snel. Gemiddeld hadden we ongeveer tien minuten per robot nodig. Nu hebben we dankzij de netwerkkoppeling de zekerheid dat de weergegeven informatie altijd actueel is", vertelt Tobias Sauer, Head of Automation bij BOOSTER Precision Components tevreden. Het dashboard van KUKA iiQoT bundelt alle belangrijke informatie namelijk transparant en overzichtelijk. Zo kan de robotvloot vanuit de vestiging in Schwanewede in het oog worden gehouden, ongeacht de locaties van de robots wereldwijd.

Slimme robotica: alle relevante gegevens in één oogopslag

Met KUKA iiQoT worden KUKA robots slimme robots. De overzichtelijke weergave van de robotvloot, de meldingen in geval van fouten en de toestandsbewaking leveren onze klanten meer transparantie en efficiëntie op", licht Christian Büchle, Platform Product Manager Data Driven Services bij KUKA toe. Dankzij de slimme gegevensverzameling in de veilige Microsoft Cloud slagen KUKA klanten erin om machinestilstanden te minimaliseren en zo de bedrijfstijd te maximaliseren. Zo worden bijvoorbeeld noodzakelijke onderhoudsmaatregelen van de robots in KUKA iiQoT transparant weergegeven, zodat ze voor de gehele robotvloot kunnen worden geharmoniseerd.

De relevante gegevens van alle KUKA robots van de klant worden centraal op een dashboard weergegeven.

KUKA is voor ons een sterke partner bij de digitalisering. Sinds de implementatie van KUKA iiQoT zien we een optimalisatie bij de planning van het robotonderhoud en een duidelijk merkbare tijdsbesparing.

Tobias Sauer, Head of Automation bij BOOSTER Precision Components

Efficiëntieverhoging door continue storingsanalyse

Meerdere functies van KUKA iiQoT dragen bij tot de snelle oplossing van fouten, zoals Condition Monitoring, dat trends en onregelmatigheden registreert. De klantspecifieke meldingen ondersteunen de foutdiagnose door kritieke gebeurtenissen en fouthotspots van de robot te melden. Ook de lijn met de KUKA Customer Service is kort. Want met KUKA iiQoT kunnen klanten eenvoudig hun gegevens delen met de experts. Tobias Sauer van BOOSTER Precision Components is blij dat zijn bedrijf nu inzet op de slimme gegevensanalyse door KUKA iiQoT.

Analyses, onderhoudsbeurten en andere gegevens over de robots worden overzichtelijk weergegeven.

iiQoT: Uw software voor alle robots

Bespaar tijd door met de Industrial IoT-software van KUKA geautomatiseerd het overzicht over uw robots te behouden.