Kies uw locatie:

KUKA Remote service

Veilige verbinding met de KUKA RemoteService Client

Een fout. De installatie draait niet meer. Nu moet er snel worden gehandeld, want ongeplande stilstand betekent al gauw economisch verlies. De KUKA RemoteService biedt snel hulp: bij technische problemen staan de servicetechnici van KUKA uit Augsburg online klaar om u te helpen; klanten met een RemoteService-contract worden zelfs binnen een gegarandeerde reactietijd geholpen.

22 december 2017

Het zijn niet de technici die naar de machine gaan, maar de machine die online naar de KUKA-experts komt. Deze hebben meestal al genoeg aan een snelle blik op de installatiestatus en de actuele meldingen om de fout te herkennen en te verhelpen. Voor de toegang tot de installatie gebruiken de experts een directe verbinding met de KUKA RemoteService Client, de compacte KUKA.Connectivity Box, die zich standaard in elke nieuwe KUKA Industries-installatie bevindt. De technische uitrusting en de KUKA RemoteService worden tijdens de garantieperiode gratis ter beschikking gesteld.
Vlug de auto in of nog snel de volgende vlucht boeken: om de installatie van de klant ter plaatse te bekijken, moeten vaak lange afstanden worden afgelegd. De KUKA RemoteService met de KUKA.Connectivity Box biedt hier uitkomst met voordelen waarvan de klant kan profiteren: snellere reactietijden, minder stilstandtijden, eenvoudigere reparatie en makkelijker onderhoud van de machines en installaties met ondersteuning door een team van experts. Doordat de experts sneller kunnen ingrijpen, bespaart u tijd en dus kosten, omdat de productie over het algemeen al gauw weer kan worden voortgezet. „In het geval van een storing kunnen wij onze klanten ad hoc terzijde staan, ongeacht plaats of tijd“, zegt Stefan Ampenberger, Customer Service Consultant bij KUKA Industries.

Hierbij is de installatie via een ethernet-aansluiting verbonden met een KUKA.Connectivity Box die vervolgens weer met het internet is verbonden. Mocht er geen LAN-verbinding beschikbaar zijn, dan kan de KUKA.Connectivity Box ook via een usb-stick met UMTS-gegevenskaart zijn uitgerust. „Door middel van de heartbeat weten wij dat er permanente toegang tot de gegevens is. Daardoor kunnen wij efficiënter werken en onze klanten betere service bieden“, aldus Ampenberger. „Heartbeat“ is een automatische melding over de installatiestatus die één keer per dag naar KUKA wordt gestuurd om ervoor te zorgen dat de verbinding bij een storing zonder problemen tot stand kan worden gebracht.

VPN TUNNEL Mobiele verbinding
De KUKA-expert heeft dan, indien nodig en na toestemming van de klant, toegang tot de actuele machinegegevens van alle installatie-onderdelen. Veiligheid staat hierbij natuurlijk voorop: de beveiligde VPN-verbinding met end-to-end encryptie beschermt tegen ongewenste toegang door derden.

KUKA Remote Service: pionier voor Industrie 4.0

Smart factory: de koppeling van de productie en bestaande processen is de essentie van Industrie 4.0. Het verzamelen en verwerken van machine- en installatiegegevens alsook het optimaliseren van processen zijn noodzakelijk om te kunnen concurreren. „Met de KUKA RemoteService Client leggen wij de basis voor een moderne, gekoppelde productie“, legt Stefan Ampenberger uit. Via de KUKA.Connectivity Box is er een permanente toegang tot informatie over de installatie van de klant. Samen met het cloudgebaseerde softwareplatform KUKA SmartConnect dienen de geregistreerde gegevens als basis voor andere analyses. Fouten en mogelijke storingen kunnen zo in een vroeg stadium herkend en voorkomen worden. Daarnaast is preventief onderhoud mogelijk en kunnen processen door de verwerking van de gearchiveerde machine- en installatiegegevens worden geoptimaliseerd.