Kies uw locatie:

Land

KUKA-seminars online boeken: aanbod van KUKA College per direct wereldwijd beschikbaar

Het onlineaanbod van KUKA College is sinds september 2019 in 23 landen als onlinecatalogus beschikbaar. Klanten overal ter wereld kunnen nu online rond 250 robotcursussen in 15 talen kiezen en boeken.

28 november 2019

Robotcursussen en KUKA-seminars online boeken

KUKA College biedt een hoogwaardig cursusaanbod waar klanten – en ook medewerkers – naar keuze aan kunnen deelnemen. In de onlinecatalogus kunt u heel comfortabel alle informatie over de cursussen oproepen: de klanten kunnen zich daar op de hoogte stellen van de inhoud van de seminars, locaties, tijden en beschikbare plaatsen. “Wij bieden momenteel ongeveer 250 seminars op verschillende locaties in 23 landen en in 15 talen aan”, vertelt Katja Westphal, projectleider bij KUKA College. “Alle cursussen kunnen overal ter wereld online worden bekeken en geboekt – ongeacht de locatie waarop de klant onze website bezoekt.”

Op maat gesneden robotcursussen voor elke doelgroep

In Duitsland is het onlineaanbod van KUKA College al sinds 2016 beschikbaar. Daarna kregen de Europese en nog later ook de meeste andere vestigingen wereldwijd toegang. Sinds kort kunnen de robotcursussen nu ook in Japan en Zuid-Korea in de onlinecatalogus worden besteld. Hierdoor is het boeken van seminars niet alleen wereldwijd uniform gemaakt, maar ook aanzienlijk vereenvoudigd. Het cursusaanbod van KUKA College is niet alleen gericht op installatiebedieners en servicetechnici, maar ook op programmeurs en constructeurs: voor elke doelgroep is er afhankelijk van het toegepaste besturingssysteem en robottype een op maat gesneden seminar. “De feedback van de cursusdeelnemers was tot nu toe positief”, aldus Katja Westphal. “Zij waarderen vooral de hoge kwaliteit van de cursussen, de gebruiksvriendelijkheid en de overzichtelijkheid van onze website.”

Verdere uitbreiding van het cursusaanbod over robottechniek gepland

Vanwege de positieve respons is KUKA College van plan het cursusaanbod al begin 2020 uit te breiden met digitale leermogelijkheden zoals korte eLearnings. Enkele hiervan worden gratis ter beschikking gesteld aan klanten op het “LearnerPortal”, het leerplatform van KUKA. De digitale inhoud beslaat een breed spectrum aan onderwerpen: van basiscursussen en robotica tot aan speciale thema's zoals werktuigopmeting. Meer informatie over KUKA College en het complete cursusaanbod voor robottechniek vindt u op het KUKA College Portal.