Välj din plats:

• Svenska / Swedish
  • Engelska / English

KUKA Nordic och LKN i nytt partnerskap

KUKA Nordic startar samarbete med en av Sveriges ledande leverantörer av automatiserade produktionssystem och lösningar – LKN Industriautomation. – Samarbetet innebär att vi stärker vårt erbjudande på marknaden. LKN är, sedan länge inom fordonsindustrin, en mycket stark aktör och denna erfarenhet kan de också ta med sig till övrig tillverkningsindustri, säger Lars Cardemar, Area Sales Manager på KUKA Nordic.

den 24 november 2020

Göteborgsbaserade LKN är det senast tillkomna bolaget i KUKA:s nätverk av systempartners.
I nästan 35 år har LKN skräddarsytt automationslösningar åt sina kunder som sedan många år finns inom fordonsindustrin och i allt högre grad även i andra industrisegment.
–  KUKA har ett mycket bra produktsortiment och bra service och för oss innebär samarbetet att vi får tillgång till ett välrenommerat robotmärke. Tillsammans kan vi lösa kundbehov på ett kostnadseffektivt och säkert sätt samtidigt som vi kan erbjuda kompetensutveckling åt våra anställda, säger Fredrik Boberg, vd på LKN Industriautomation.
Gemensamt för de båda bolagen är strävan att alltid leverera produkter och kompetens som gynnar slutkunderna.
–   Vårt samarbete kommer att innebära en breddad kundbas och applikationsbredd som tillsammans med bra support kommer att ge våra kunder attraktiva lösningar, säger Lars Cardemar och Fredrik Boberg.
Den geografiska närheten är ytterligare fördelar som kommer att underlätta det  gemensamma arbetet.
– LKN kan tillföra kunnande och expertis inom robotprogrammering, simuleringar och inte minst försäljning av projekt som stärker oss båda på marknaden, konstaterar Lars Cardemar och tillägger avslutningsvis:
–  Vi har också riktigt trevligt tillsammans!

Lars Cardemar, KUKA Nordic AB Fredrik Boberg, LKN