Välj din plats:

Land

Välj ett språk:

KUKA iiQoT övervakar och optimerar hela robotflottan

Håll koll på produktionen: KUKA:s nya plattform iiQoT tillhandahåller viktiga statusdata i realtid för hela robotflottan. I slutet 2021 kommer programvaran att erbjudas som molnlösning. Dina robotsystem kan nu fjärrövervakas på ett effektivare sätt – från valfri plats och vid valfri tidpunkt på dygnet. Både felsökning och statusövervakning blir nu lättare.

den 7 september 2021

KUKA iiQoT underlättar databaserad automation för företag. Programvaran drar nytta av fördelarna med ”Industrial Internet of Things” (IIoT): Programvaran sammanför statusinformation för hela robotflottan och visar den på en enda plattform. Håll koll på hårdvara, programvara och styrningar på ett transparent och överskådlig sätt. Istället för att bara visualisera rådata tillhandahåller KUKA iiQoT kompletterande orienteringsparametrar som gör det lättare att tolka systemmeddelanden och avhjälpa fel.

KUKA iiQoT minimerar stilleståndstider och maximerar driftstiden

IIoT-plattformen banar vägen för framtidens smarta fabriker. Till de viktigaste funktionerna hör anläggningshantering, underhåll, felidentifiering samt statusövervakning. Användare av KUKA:s iiQoT-programvara kan från valfri plats logga in på önskad robot i produktionslinjen/cellen och övervaka alla parametrar i realtid – inklusive historikdata. Ett optimalt samspel mellan flera funktionsmoduler möjliggör detta.
Transparent och överskådligt: Övervaka värdefulla data i iiQoT-programvarans dashboard
Åtta moduler med en mängd olika funktioner ger användare optimal överblick över robotflottan

Moduler i optimalt samspel, anpassat till kundens industriella behov

”Modulerna erbjuder transparens och god översikt över hela flottan”, berättar Dr. John Flemmer, portföljchef hos KUKA. ”Våra kunder får tillgång till värdefulla funktioner för deras industriella behov.” Exempelvis vid felsökning kan modulerna ”Fault Diagnosis”, ”Messages” och ”Changelog” användas i kombination. Vid ett stopp, som kan meddelas direkt till användaren med modulen ”Notifications”, förkortas den genomsnittliga reparationstiden och produktionsförluster minskas – de kan till och med förhindras med modulen ”Condition Monitoring”.

KUKA iiQoT erbjuds till att börja med som molnlösning, ytterligare infrastrukturer är under planering

KUKA iiQoT lämpar sig för både små och stora robotflottor. Molnlösningen erbjuds som SaaS-programvara (Software as a Service), vilket gör den maximalt flexibel och skalbar. Robotar kan läggas till eller tas bort från robotflottan. Du får inga hårdvarukostnader och har alltid tillgång till den senaste versionen. I framtiden kommer KUKA iiQoT även att erbjuda stöd för andra infrastrukturer för att sömlöst kunna integreras i olika kundmiljöer
Molnlösningen är skalbar och lämpar sig för både små och stora robotflottor

Smarta utbyggnader: Förebyggande underhåll (Predictive Maintenance)

Inledningsvis erbjuder vi en version till ett attraktivt pris så att våra kunder på ett enkelt och prisvärt sätt ska kunna dra nytta av fördelarna med ”Industrial Internet of Things”. För att ge dig ytterligare mervärden i din industriella produktion planerar vi även för smarta utbyggnader: Exempelvis statusinformation om slitage på växlar och motorer, men även om aktuell belastning. Med denna information kan du agera proaktivt och initiera underhållsåtgärder (”Predictive Maintenance”). Är du intresserad? Kontakta oss så får du testa KUKA iiQoT utan kostnad.

Med KUKA iiQoT drar du nytta av maximal tillgänglighet, flexibilitet och optimal prestanda.

Dr. John Flemmer, portföljchef hos KUKA