Välj din plats:

Land

Upptäck vår orangea värld på ett snabbare och enklare sätt: Vi underlättar för våra kunder med nya my.KUKA och Marketplace

my.KUKA, den digitala kundportalen med my.KUKA Marketplace, har inte bara bytt skepnad efter nylanseringen utan erbjuder också fler funktioner. Enklare navigering, enklare att komma åt information och tjänster i kombination med förbättrad prestanda gör my.KUKA mer attraktiv för våra kunder och underlättar när de ska välja robotar online.

den 10 november 2022

Tilltalande nyheter även för nya kunder utan konto

Överskådligare navigering, enhetlig design och utökade funktioner: Användare av my.KUKA får nu en ännu trevligare upplevelse när de upptäcker KUKA:s värld. Även nya kunder som saknar ett eget konto på kundplattformen har stor glädje av den. ”Alla delar av plattformen som inte kräver personuppgifter kan kommas åt av intresserade som i lugn och ro kan upptäcka my.KUKA”, berättar Daniel Kuhn, Product Owner för my.KUKA. Detta gäller även den omstrukturerade my.KUKA Marketplace, som är integrerad i kundplattformen.

Bättre och förenklad inköpsupplevelse

my.KUKA Marketplace erbjuder nu en inköpsupplevelse som liknar den som kunder möter på stora onlineåterförsäljares plattformar. Designen och navigeringen underlättar både sökandet efter lämpliga produkter och själva köpet. ”Vi har optimerat den tekniska prestandan jämfört med tidigare”, berättar Christian Schön, Product Owner för eCom. ”På my.KUKA Marketplace kan våra kunder konfigurera utvalda robotar som till exempel LBR iisy, visa detaljerad produktinformation samt beställa passande reservdelar.” Det finns även en orderhistorik för beställda produkter inklusive orderdatum.
På my.KUKA Marketplace kan kunder beställa robotar online och konfigurera dem efter sina önskemål och behov.

Ta reda på information själv eller kontakta kundtjänst

Den som söker teknisk dokumentation om sina produkter kan gå direkt från my.KUKA Marketplace till kunskapsdatabasen KUKA Xpert eller hittar informationen i vår FAQ som vi nu presenterar i utökad form. ”Våra användare får en bättre serviceupplevelse och de kan söka svar på sina frågor själva”, berättar Kuhn. Även iiQKA-kundforumet fungerar som ett stöd där intresserade besökare kan läsa informativa inlägg om det nya KUKA-operativsystemet iiQKA.OS och iiQKA-ekosystemet, utan krav på inloggning. Användare som vill göra inlägg i forumet måste dock registrera sig.
Om du behöver hjälp med ett komplexare problem går det att skicka en onlineförfrågan till kundsupporten direkt från my.KUKA. Detta kan gälla själva kundportalen, om det till exempel uppstår problem vid registreringen eller om andra fel upptäcks. Men även vid frågor om kundens egna robotar, t.ex. om något skulle sluta fungera eller om en funktion inte beter sig som den ska eller vid osäkerhet rörande programmeringen finns kundsupporten till hands för snabb och smidig hjälp.
I kundportalen med dess inbyggda my.KUKA Marketplace kan intresserade och kunder ta del av olika erbjudanden och informera sig om KUKA och dess produkter.

Kundanpassad översikt i robothanteringen

Kuhn berättar om ytterligare en förbättring med den nya kundportalen som främst kommer att gynna KUKA-kunder som har flera produkter: ”Robothanteringen ’my Assets’ ger kunder som redan äger KUKA-robotar en kundanpassad översikt över deras produkter.” I Asset Management på my.KUKA visas alla robotar som är registrerade på kunden i vår databas. Detta innebär: Användarna behöver inte längre registrera sina produkter manuellt och kan när som helst göra ändringar i sin Asset Management.

Upptäck KUKA:s orangea värld på ett snabbare och enklare sätt

Från och med nu möts portalens användare av ett helt nytt användargränssnitt och en användarupplevelse av högsta snitt: På startsidan och på kategorisidorna visas stora bilder som bjuder in besökaren i KUKA:s orangefärgade värld. Med my.KUKA bjuder KUKA nu in alla – både robotnybörjare och gamla KUKA-kunder – att följa med på en snabbare och intuitivare väg mot mer automation och orange intelligens.

Vi förenklar användarupplevelsen på my.KUKA med ny design och förbättrad navigering. Oavsett om du besöker my.KUKA för att lösa ett problem eller vill titta runt på vårt Marketplace: Du kommer uppskatta vår nya kundportal och vilja komma tillbaka!

Daniel Kuhn, Product Owner för my.KUKA