Kies uw locatie:

Grind Master zorgt voor transformatie van gieterijen met KUKA robots

Grind Master, een van de wereldwijde leiders op vlak van metalen afwerking en ontbraammachines, is sinds januari 2016 een integrator voor KUKA geworden. De kleine robots van de serie KR AGILUS in hun portfolio ontbramen aluminium gietcomponenten met hoge consistentie en kwaliteit. Deze oplossing betekent niet alleen een kostenverlaging, maar heeft ook de productiviteit en de kwaliteit doen stijgen.

22 juni 2017

In januari 2016 nam het metaalmachinebedrijf Grind Master uit Aurangabad KUKA-robots als integrators op in zijn portfolio. De kleine robot KR AGILUS sixx wordt in toepassingen gebruikt om aluminium gietcomponenten te ontbramen, in het bijzonder zichtbare klasse-A-onderdelen in auto's, scooters en motorfietsen. Daarbij is een afwerking van hoge kwaliteit nodig om tegemoet te komen aan de vereiste voor heel hoge consistentie voor deze onderdelen.
KR AGILUS ontbraamt aluminium gietcomponenten

KUKA robots bieden uitstekende consistente kwaliteit

Vroeger was ontbramen vooral een gewoon handwerk. Maar door de hoge temperaturen, vrijkomend gas en stof alsook de hoge kwaliteitsvereisten was een verandering nodig. De robotoplossing werd gekozen boven een lineair portaal omwille van de flexibiliteit die nodig is om het grote aantal componentvarianten, de frequente modelupgrades en de complexiteit van de vormen aan te kunnen. De daaruit resulterende consistentie in kwaliteit van de aluminium componenten ligt ver boven de criteria die Grind Master had vooropgesteld: "Ontbramen door robots is een transformatie van de gieterij en de mensen daarbinnen: er wordt een risicovrije, veilige en gezonde werkplek gecreëerd waarin onderdelen van hoge kwaliteit worden vervaardigd en de wereldwijde fabrikagemethodes worden toegepast. Na het succes van de eerste twee ontbraamrobots, willen we ons richten op het automatiseren van de volledige gieterij met robots voor deze taak", zegt Sameer Kelkar.
KR AGILUS bij Grind Master