KUKA:s framgångssaga med KR CYBERTECH fortsätter

KUKA:s robotserie KR CYBERTECH erbjuder hög prestanda i kombination med en kompakt konstruktion. Dessa egenskaper gör att robotserien uppfyller marknadens behov till punkt och pricka. På robotmässan CIIF i Shanghai mellan 19 och 23 september 2018 ställer vi ut denna robotmodell som ingår i vårt paket KUKA Ready Pack.

den 19 september 2018

Maximal prestanda i den låga bärlastklassen

KR CYBERTECH är en kraftfull multifunktionsrobot i den låga bärlastklassen. Tack vare robotens kompakta design är den som gjord för cellkoncept på små ytor. Roboten kan hantera bärlaster på 6 till 22 kg och har en räckvidd på 1 612 till 2 100 millimeter. ”Kombinationen höga bärlaster, lång räckvidd och ett litet platsbehov är en unique selling point så god som någon”, berättar Markus Hollfelder-Asam, produktchef hos KUKA.

Rätt lösning till varje uppgift

Perfekt för bearbetning, bantillämpningar som kräver hög precision eller snabba hanteringsuppgifter: KR CYBERTECH är den optimala lösningen för många användningsområden. Den här roboten har utvecklats för låga bärlaster och är perfekt exempelvis för elektronikbranschen vid tillverkning av bärbara datorer eller TV-höljen. Roboten lämpar sig även för fordonsindustrin liksom för allmänna industritillämpningar. Förutom att betjäna verkstadsmaskiner är KR CYBERTECH även som gjord för slutbearbetning såsom polering och avgradning. Roboten finns även i specialutföranden, exempelvis för renrumstillämpningar. ”Vi håller jämna steg med en hög efterfrågan på våra produkter och vi förkortar våra leveranstider ytterligare från och med 2019”, tillägger Markus Hollfelder-Asam.

KR CYBERTECH i ett kraftfullt paket

KR CYBERTECH ingår i KUKA:s Ready Packs. I dessa paket kombinerar vi kraftfulla KUKA-produkter. De förkonfigurerade lösningarna består av robot, styrning, manöverenhet och programvara. Denna serie är en ”Priority Delivery Line” och har en garanterad leveranstid på tre veckor. ”Med KR CYBERTECH Ready Pack ligger KUKA i framkant och vi kan på kort tid leverera ett paket som uppfyller våra kunders kravspecar”, avslutar Hollfelder-Asam.